Administratieve vragen

Ik heb een vraag over mijn (jaar)afrekening

Voor alle informatie omtrent de (jaar) afrekening verwijzen wij u graag naar het volgende artikel: https://paleiskwartier.duurzaamverbonden.nl/vraag-antwoord-omtrent-uw-jaarafrekening/ 

Via welke kanalen kan ik jullie bereiken?

Mocht je het antwoord op jouw vraag niet op onze website kunnen vinden, neem dan contact op met onze klantenservice.

Je kunt een email sturen naar klantzaken@duurzaamopgewekt.nl of bellen naar 0344 – 750 276.

Daarnaast zijn wij per project ook actief via Facebook.

Wij streven ernaar je binnen twee werkdagen terug te bellen of te mailen. In drukkere periodes kan deze termijn langer zijn.

Ik heb een vraag over mijn afrekening van 2020

De veelgestelde vragen inzake uw afrekening kunt u hieronder vinden.

Kan ik mijn factuur ook per mail/post ontvangen?

Je kunt je factuur en overige documentatie op twee manieren ontvangen: per mail of per post. Uit het oogpunt van duurzaamheid geven wij de voorkeur aan correspondentie per e-mail.

Welke betalingsmogelijkheden heb ik?

Wij kennen twee manieren om te betalen.

Bij voorkeur hanteren betaling per automatische incasso. Het bedrag wordt dan maandelijks rond de 26ste van je rekening afgeschreven. Hiervoor dien je ons wel een machtiging te geven (mocht je dit (nog) niet gedaan hebben tijdens jouw inschrijving).

De andere mogelijkheid is betaling per handmatige overboeking. Je krijgt dan de factuur halverwege de maand en dient deze voor het eind van de maand te voldoen. Voor het betalen per factuur wordt een kleine vergoeding voor de extra administratiekosten gerekend, namelijk € 15,95 per jaar. Dit wordt op jouw jaarnota in rekening gebracht als administratiekosten.

Mijn maandelijkse incassering is mislukt. Incasseren jullie nog een keer of dien ik het bedrag zelf over te maken?

Mocht de eerste incassopoging op de 26e van de maand, om welke reden dan ook, niet gelukt zijn dan proberen we dit de 1e van de volgende maand opnieuw. Mocht deze incasso onverhoopt ook niet lukken dan volgt er een 2e poging rond de 15e van de volgende maand. Mocht dit niet lukken dan nemen wij contact met je op om samen te kijken hoe de incasso wel goed kan verlopen.

Hoe hoog is het voorschotbedrag dat Duurzaam Opgewekt per 1 juli gaat incasseren?

Wij nemen de voorschotbedragen over van Ennatuurlijk. Dus het voorschotbedrag blijft hetzelfde.

Hoe kan ik mijn voorschotbedrag aanpassen?

Je kan je voorschotbedrag altijd aanpassen. Dit kan je op twee manieren doen: door een e-mail te sturen naar klantzaken@duurzaamopgewekt.nl of te bellen naar 0344 – 750 276.

Later in het jaar zal ons nieuwe klantportal gereed zijn en kun je het ook zelf aanpassen in de portal.

Wij willen je erop attenderen dat het aanpassen van het voorschotbedrag op eigen risico is. De jaarnota kan door verlaging van het voorschotbedrag hoger uitvallen dan je gewend bent. Daarnaast kan je het voorschotbedrag maar 1 keer per jaar zelf verlagen. Verhogen kan wel onbeperkt.

Hoe kan ik mijn contactgegevens aanpassen?

Je kan je contactgegevens altijd wijzigen. Dit kan je op twee manieren doen: door een e-mail te sturen naar klantzaken@duurzaamopgewekt.nl of te bellen naar 0344 – 750 276.

Later in het jaar zal ons nieuwe klantenportal gereed zijn en kun je het ook zelf aanpassen in de portal.

Hoe kan ik mijn rekeningnummer/IBAN nummer wijzigen?

Je kan je rekeningnummer/IBAN nummer wijzigen door een nieuw machtigingsformulier op te vragen. Dit kan je op twee manieren doen: door een e-mail te sturen naar klantzaken@duurzaamopgewekt.nl of te bellen naar 0344 – 750 276.

Later in het jaar zal ons nieuwe klantenportal gereed zijn en kun je het ook zelf aanpassen in de portal.

Naar welk rekeningnummer/IBAN nummer kan ik mijn maandelijkse termijn of jaarnota overmaken?

Alle informatie betreffende ons rekeningnummer/IBAN nummer en tenaamstelling kan je terugvinden op de desbetreffende factuur of jaarnota.

Wanneer kan ik mijn jaarnota verwachten?

Duurzaam Opgewekt maakt de jaarnota’s van de projecten waar dit van toepassing op is in de eerste 6 weken van het nieuwe jaar. Dit doen wij niet in een specifieke volgorde. Mocht je na deze termijn jouw jaarnota nog niet hebben ontvangen, neem dan even contact op met onze klantenservice.

Onze klantenservice is te bereiken op 0344 – 750 276 of door te mailen naar klantzaken@duurzaamopgewekt.nl

Op basis waarvan wordt de jaarnota gemaakt?

Jaarlijks maken wij een jaarnota over het afgelopen jaar. In de jaarnota wordt gekeken naar de verhouding tussen jouw daadwerkelijke verbruik en de voorschotbedragen die je hebt betaald. Mocht blijken dat je meer hebt betaald dan je daadwerkelijk hebt verbruikt, dan krijg je dit verschil terug. Mocht blijken dat je meer hebt verbruikt dan dat je betaald hebt dan dien je het verschil alsnog te betalen. Op de jaarnota wordt ook altijd een nieuw voorschotbedrag berekend. Mocht je dit voorschotbedrag willen wijzigen dan kan je dit doen door contact op te nemen met onze klantenservice via klantzaken@duurzaamopgewekt.nl of telefonisch via 0344 – 750 276.

Hoe regel ik mijn verhuizing?

Mocht je gaan verhuizen dan dien je je bij ons af te melden door het verhuisformulier in te vullen of een email te sturen naar klantzaken@duurzaamopgewekt.nl

Om je verhuizing zo soepel mogelijk te laten verlopen vragen wij je de onderstaande informatie te verstrekken:

  • de datum van sleuteloverdracht;
  • de meterstanden (indien van toepassing) op de datum van sleuteloverdracht;
  • je nieuwe correspondentieadres;
  • of het een koop- of huurwoning betreft. In het geval van koop ontvangen wij graag de naam van de nieuwe bewoners. In het geval van huur ontvangen wij graag de naam van de verhuurder.
Hoe kan ik mij aanmelden als nieuwe klant?

Mocht je gaan verhuizen naar een woning met een aansluiting op het systeem van Duurzaam Opgewekt, dan moet je aanmelden als nieuwe klant. Dit kan gemakkelijk door je via de volgende link aan te melden.

Je kan ook bellen naar 0344 – 750 276 of door te mailen naar klantzaken@duurzaamopgewekt.nl. Wij zullen je dan een welkomstpakket toesturen met meer informatie over de service die Duurzaam Opgewekt levert, de tarieven en onze voorwaarden.

Waar kan ik jullie tarieven vinden?

Onze tarieven zijn hier terug te vinden. Je kunt het tarievenblad ook opvragen per telefoon of per mail.

Hoe kan ik een klacht indienen?

Wij proberen iedere dag opnieuw onze werkzaamheden zo goed mogelijk uit te voeren, waarbij we streven naar een zeer hoge klanttevredenheid. Toch kan het gebeuren dat je ergens ontevreden over bent. Voor die gevallen hebben wij een klachtenprocedure. Je kunt je klacht indienen op twee manieren: per e-mail via klantzaken@duurzaamopgewekt.nl of per brief naar Waalbandijk 1, 4053 JB IJzendoorn.

Duurzaam Opgewekt levert de service onder de condities van de Warmtewet. Mocht er iets met jouw bedrijf om wat voor reden dan ook de dienstverlening niet zelfstandig kunnen garanderen, dan neemt een ander leverancier de dienstverlening over?

Het collectieve systeem valt onder de Warmtewet. Indien wij als Duurzaam Opgewekt niet meer aan onze verplichtingen kunnen voldoen, zal er door de Minister een opvolger worden aangewezen om zo de continuïteit naar de bewoners te waarborgen.

Technische vragen

Waar kan ik een storing melden?

Je kunt storingen 24 uur per dag melden via ons storingsnummer 085 – 400 4040. Geef hierbij duidelijk aan dat het om een storing gaat. Mocht de installatie een storingscode aangeven, geef deze dan ook aan ons door. Voor meer informatie verwijzen wij je naar onze storingspagina.

Hoe lees ik mijn meterstanden uit?

De meterstand van de warmte wordt weergegeven op een digitale meter op de afleverset die meestal in de meterkast of berghok is geplaatst. Deze meterstand wordt veelal weergegeven in GJ.

Heb je ook warm tapwater en/of koud drinkwater van Duurzaam Opgewekt? Dan zit de watermeter vlakbij de warmtemeter, deze waarde wordt aangegeven in m3.